Eenmalige huurverlaging

Geplaatst op: 23 februari 2021

Huurders die een te hoge huur betalen voor hun inkomen krijgen in 2021 mogelijk een eenmalige huurverlaging.

Wij voeren de huurverlaging door als iemands inkomen in 2019 laag was en de huur hoog. Onze huurders die hiervoor in aanmerking komen, ontvangen hierover deze week bericht.

Is uw inkomen na 2019 gedaald? Bijvoorbeeld sinds de start van corona? Dan kunt u de huurverlaging zélf aanvragen. U kunt op onze website checken of u in aanmerking komt. Als u op basis van uw huurprijs mogelijk ook in aanmerking komt, dan wordt u hierover binnenkort geïnformeerd. U kunt dan zelf checken of u in aanmerking komt.

Wilt u de check nu al invullen? Verzamel dan eers de inkomensgegevens van alle volwassenen in uw huishouden. Inkomen van inwonende kinderen jonger dan 27 jaar hoeft niet meegeteld te worden. Doe hierna de check.